Zonnige vooruitzichten voor GKV 3 - volgende week kampioen?

We vertrokken weer eens veel te laat. Maar het zonnetje scheen en iedereen was vrolijk. Dat kwam omdat we twee meesterstategen mee hadden genomen: Iris en Mirthe (die helaas geblesseerd was doordat ze ijverig ging trainen op vrijdag). Frederique had nog een kater van donderdag, en scoorde deze wedstrijd voor het eerst niet. Niels speelde zijn eerste veldminuten en ging er vol voor.

Geschreven door Lisa Gorter op dinsdag, 06 juni 2023

De wedstrijd begon slecht; we kwamen 2-0 achter. We kwamen terug tot 2-2 en door twee goals achter elkaar van Suus begonnen we te bouwen aan onze voorsprong. Verdedigend waren we ijzersterk, Titia (die al een wedstrijd bij 1 heeft gespeeld inclusief warming-up) en Frederique hebben gestreden voor wat ze waard waren en er de nodige balletjes tussenuit gehaald. Ook nieuwe aanwinsten Marvin en Pierre draaiden lekker mee, met zelfs nog een strafworp voor die laatste. In de rust was het 5-3, niet echt een korfbalstand. Dat kwam mede doordat Lisa weer niet scoorde - wel geprobeerd. In de tweede helft werd het onnodig spannend maar door een tactische masterzet van onze twee strategen en vliegende keep Koen, ging het een stuk beter. Dat kwam ook omdat Hans ineens toch wel bleek te kunnen spelen, Rob lekker aan het rennen was en reboundkoning Tim (ook al geshined in 1) weer ouderwets goed bezig was. Na afloop was er een biertje onder de douche. Daar was het dweilen met de kraan open, gelukkig was dat het niet in de wedstrijd. Eindstand: 8-9.

Omdat we zaterdag onze kampioenswedstrijd hebben, heeft GKV-3 besloten om zich extra goed voor te bereiden. Cocktails en karaoke lijkt ons de beste recept voor een goede wedstrijd. Want: behaalde resultaten in het verleden bieden garantie voor de toekomst.