GKV 2 dendert voort als een vrachttrein

GKV 2 is een ploeg van vrienden die bij elkaar zijn gekomen. Vijf spelers die het afgelopen jaar bij GKV hebben gespeeld hebben hun vrienden van ver terug gehaald. De vier die hun terugkeer maken komen respectievelijk uit Voorburg en zelfs Rotterdam. Toch weet deze ploeg iedere week te spelen alsof ze al jaren samenspelen.

Geschreven door op maandag, 28 oktober 2019

Atlantis en Fortissimo stonden aanvankelijk gelijk met GKV op de 1e positie. Toen kwam de wedstrijd tegen ZKC'31. Het verhaal is bekend. GKV was een maatje te groot en het KNKV heeft zich erover gebogen. Meer hoeft er niet over te worden gezegd. Toen moest de ploeg uit naar het pittoreske Mijdrecht om daar Atlantis te ontmoeten als een geduchte en leuke tegenstander. Dit was een mooie pot, misschien wel gepast voor een 2e klasse wedstrijd. Enfin, GKV trok ook in deze wedstrijd aan het langste eind. En de laatste thuiswedstrijd was dan tegen de laatste belager van GKV, Fortissimo. Zij waren erop gebrand het ons moeilijk te maken. Dit is hen dan ook gelukt. GKV won, maar het werd ons geen minuut in de schoot geworpen. Deze wedstrijd stond onder leiding van een goede scheidsrechter die de touwtjes goed in de hand hield. Waarna de spelers op het leuk georganiseerde BIERFEST bleven hangen. Gezellâg!
De laatste wedstrijd van het seizoen op het eerste deel van het veld zou uit in Utrecht zijn. Hier won GKV ook haar laatste wedstrijd. Het was misschien de minste pot, maar winst is winst ben ik genoodzaakt te zeggen.
We gaan nu de zaal in. Voor ieder waarschijnlijk een plezierige verandering om de droge en meestal warme zaal in te gaan. Vanaf de reportersstoel zeg ik met veel plezier na het eerste deel veld dat ik blij ben met de stap terug naar het oude nest met zo'n leuk team.
Tot in Overbosch!