De toppers van GKV B1 zijn kampioen!!

Afgelopen zaterdag was een historische dag voor sportend Nederland. Voor het eerst werden de competitiewedstrijden gespeeld zonder publiek. Dat was ook bij GKV zo, en dat leverde een bizar beeld op.

Geschreven door Ralph von Franquemont op maandag, 05 oktober 2020

Ons mooie veld werd alleen bevolkt door de beide teams met begeleiders (trainers/coaches), uiteraard de onmisbare scheidsrechter, bij jeugdteams de chauffeurs van de bezoekers en tot slot de coronacoördinator(s). Tot overmaat van ramp was het ook nog bijna de hele dag aan het regenen.
Al met al niet erg aanlokkelijk om de Bezuidenhoutseweg te bezoeken, zou je zeggen. Toch was het bij ons veld rond 14.00 uur drukker dan je zou verwachten. Een hele groep ouders/verzorgers stond, netjes volgens alle richtlijnen, achter het hek klaar om naar de verrichtingen van de B-jeugd te kijken. En dat had ook een speciale reden, want de B moest de kampioenswedstrijd spelen. In de voorlaatste wedstrijd van de najaarscompetitie was het Delftse Fortuna de tegenstander. De GKV B had tot nu toe de meeste duels met overtuigende dubbele cijfers gewonnen. Alleen in Delft was er meer tegenstand; daar werd Fortuna met een bescheiden 6 – 8 verslagen. Het beloofde dus een spannende wedstrijd te worden.
Beide ploegen gingen van het begin af aan fanatiek aan de slag. Daarbij werden zij prima gecoacht door trainer Robin, die daarbij werd geassisteerd door Iris en, in de tweede helft, Titia. Beide ploegen hadden wel last van de regen, want het vangen van de gladde bal was niet altijd succesvol. Ook zal er de komende tijd nog wat meer op strafworpen moeten worden getraind. Maar GKV was wel de betere ploeg. Bij de rust stond het team met 2 - 0 voor. In de tweede helft beleefde de ploeg (en de aanhang) nog wat angstige momenten, omdat het Fortuna tot twee keer toe lukte dichtbij te komen (2 – 1 en 3 – 2). Uiteindelijk werd er vlak voor het eind toch nog gescoord, en kon er na het slotsignaal van scheidsrechter Kevin gejuicht worden: GKV B1 was met 4 -2 de welverdiende kampioen.
Het kampioenschap werd daarna corona-proof gevierd. Buiten het hek verzamelde de ploeg zich met de ouders. Na een toespraakje van de coronacoördinator/trotse GKV - voorzitter kreeg het team bloemen, koek, bubbels en als alternatieve taart een zakje met chips.
Een mooie prestatie van de B1, waarvoor ook de trainer en hulpcoaches Robin, Iris en Titia grote complimenten verdienen.

Laten we hopen dat er dit seizoen nog meer kampioenen zullen volgen, en dat we die weer massaal langs de lijn kunnen aanmoedigen!