Aanvoerder in vervoering

De vakantie is eindelijk voorbij. GKV 2 (H) heeft een weekje trainen achter de rug. Gemini uit Gouda komt naar de Vlaskamp te Den Haag om een enthousiast GKV tegen het lijf te lopen. Gemini probeert zo lang mogelijk stand te houden, maar komt veel tekort tegen een in bloedvorm verkerend GKV. Gemini wordt met een 28-18 verlies de auto ingestuurd. GKV speelde een zakelijke en goede wedstrijd.

Geschreven door Abdelali Tamriuat op dinsdag, 21 januari 2020

Het weekend erna komt een tegenstander van op voorhand op papier een beter kaliber langs. ADO hoopt het gat naar GKV te verkleinen in een rechtstreekse clash. GKV wil deze natuurlijk maar al te graag vergroten. De belangen zijn zichtbaar groot naar aanloop van dit duel. Wie gaat er het beste met de druk om?

De wedstrijd GKV – ADO staat onder leiding van M.C. Busse, een jonge, zeer talentvolle scheidsrechter die voor ons klaar staat als er geen scheids vanuit de bond komt opdagen (lees: dit gebeurt vaak). Leuk feitje misschien, omdat GKV nu met 5 heren speelt zat de aanvoerder T. de Heer op de bank. Daardoor was ondergetekende een keertje aanvoerder. Hierover zo meteen nog meer. ADO heeft aanvallend duidelijk 1 spel met veel snijden langs elkaar zonder bal. Voor elke arbiter lastig, fluit je dit af of laat je het doorgaan. Dit zorgde voor felle duels. Toch mooi om te zien dat er twee ploegen stonden die heel fel kunnen spelen, maar toch sportief blijven ballen. De eerste helft gaat gelijk op. GKV is te enthousiast en helpt ADO aan makkelijke goals door overtredingen. Door een excellerende A. Tamriuat (dit gebeurt niet vaak) blijft GKV op 2 doelpunten voorsprong.

De tweede helft loopt GKV uit. Dit mede omdat het vak van K. de Heer, S. El Boulahiati, F. Kooper, S. Jehee het scoren weer oppakt en met name heel goed gaat verdedigen. Op een gegeven moment in de tweede helft ziet K. de Heer vanuit het verdedigingsvak A. Tamriuat vrij staan in het aanvalsvak. Smijten! En door het doelpunt komt een prachtige Assist op zijn naam. Ondergetekende dankt M. Schols, Y. Hebbink en C. Schols. Een speler kan het natuurlijk nooit alleen en ik kan vanuit deze positie die 3 kanjers bedanken voor het steunen en helpen bij het maken van stappen, zowel aanvallend als verdedigend. Misschien moet ik vaker aanvoerder zijn.. Nee, grapje... dat is niet nodig, hoor.

GKV weet ADO op de knieën te krijgen en wint de wedstrijd overtuigend met 24 – 16. Volgende week wacht er een reisje, zeg. Menig schoolreisje is nog minder ver geëindigd. We gaan naar ACKC. Almkerk zal de Hagenezen ontvangen, waar zij op zoek gaan naar de volgende 2 punten.

DIT WIL JE NIET MISSEN.

Groetjes van de reporter