GKV D1 heeft de smaak te pakken

GKV D1 lijkt zijn draai weer gevonden te hebben. Ondanks dat er aan het einde van vorig seizoen vier leden GKV hebben verlaten heeft de D1 een stabiele basis weten te behouden. De afgelopen twee wedstrijden hebben ze laten zien wat ze in hun mars hebben. Vorige week wonnen ze al met 2-8 tijdens hun bezoek aan Die Haghe D2. Gisteren werd hun positie versterkt met een uitslag van 15-1 tegen Achilles D2.

De kinderen van de D1 hebben relatief kort in de E-jeugd gespeeld. Doordat ze vroegtijdig in de D-jeugd zijn geplaatst, waren bijna alle tegenstanders groter. Nu de kinderen tegen de C-jeugd aantikken, zijn ze een waardige tegenstander geworden. De sfeer binnen het team is nog steeds erg goed. De grootste kracht van dit team is de sportiviteit. Zo hebben de kinderen onderling afgesproken dat ze proberen elke speler een keer te laten scoren per wedstrijd. Ook deze wedstrijd is dat bijna gelukt: 6 van de vaste 7 teamleden hebben één of meerdere doelpunten gemaakt.

De wedstrijd van gisteren begin direct al goed. Nog voor alle ouders goed en wel zaten, waren er al twee doelpunten gemaakt. Met een stand van 8-0 ging de D1 aan de limonade. Na de rust viel het team echter bijna in een bekende valkuil; ze waren even niet scherp en gaven de kinderen van Achilles D2 te veel ruimte. Achilles leek zich voorgenomen te hebben het spel om te draaien en maakte gebruik van de ruimte die ze kregen. Toen de stand veranderde in 8-1, werd GKV D1 wakker. Ze moesten en zouden hier een doelpunt bovenop maken. Hier en daar werd het spel iets te gehaast. Toen het negende doelpunt door GKV was gemaakt, leken ze weer gerustgesteld en kwam de beheersing terug.

Vincent en Pablo uit GKV E1 hebben de afgelopen twee wedstrijden het team versterkt. Aan niets was te zien dat ze jonger waren en minder ervaring hadden en ook van enige verlegenheid was geen sprake. Ze moesten er wel even aan wennen dat hun medespelers iets verder stonden dan normaal. Ze miste hier en daar een pass, maar dit werd gecompenseerd met snelheid en temperament.

Na afloop van de wedstrijd werd de kinderen gevraagd hoe ze zo hebben kunnen winnen. Het antwoord was bescheiden: "Ze waren kleiner dan wij". Romano merkte op dat bijna alle doelpunten werden gemaakt vanuit de afvang. De trainsters Titia en Sam zijn erg trots op hun pupillen. "Je merkt dat ze samenspelen en het plezier voorop staat! Ze laten goed zien wat ze tijdens de training hebben geleerd, bijv. kleine stukken in plaats diep spelen.".

Maandag
Dinsdag