Een wedstrijd met twee gezichten

Na een leuke en leerzame voorbereiding mocht GKV 2 eindelijk los in de competitie. De eerste wedstrijd zou tegen een ploeg uit de domstad zijn. HKC(U) was op bezoek aan de Bezuidenhoutseweg.

Het werd een wedstrijd met 2 gezichten. 17:00 eindelijk! Het eerste fluitsignaal en wat een start van GKV 2. Goede uitgespeelde aanvallen werden afgewisseld door mooie goals. Het vak van Tim, Kevin, Sandy en Fleur is op voorhand een heel sterk aanvallend vak. Dit bewezen zij met prachtige goals, no look assists en harde rebounds. Een lust voor het oog. Dan natuurlijk het vak met Michiel, Yasmijn, Charlotte en Ali dat juist vanuit de degelijkheid en controle speelt. Tegenstanders zullen het heel moeilijk krijgen om de lange aanvallen met kanonnen als Yasmijn en Charlotte af te stoppen als Michiel en Ali elkaar afwisselen in de paalzone.

Met een rustgevende tussenstand van 15 - 7 werd de kleedkamer opgezocht. Na de rust helaas toch een klein smetje waar we aan moeten werken. We kwamen slapjes de rust uit en de tegenstander kwam snel terug tot 15-11. Misschien was het de vermoeidheid? Tim die al bij het 1e moest meedoen, daar zij maar 3 heren hadden en Ali die al een wedstrijd op groot veld floot voor de club.. who knows.. hier gaan we als ploeg lekker mee aan de slag. Het vlijmscherpe schot van Kevin bracht ons weer bij de les. De tweede helft speelde GKV rustig uit en won uiteindelijk toch makkelijk en zeer verdiend.

Ik ben van mening dat GKV 2 dit seizoen mooie dingen gaat laten zien. Graag bedank ik ook het GKV publiek die vaak goed hoorbaar was en ons over het doodpunt hielpen. Volgende week gaan we naar Vleuten om de 2 punten weer naar Den Haag te nemen.